Blogger Layouts

jom klik2...!!

Thursday, March 7, 2013

Rock Oooo...!!! vs Jack The Giant Slayer



salam sayang2 semua...

dah lama giler tak tgk muviee, last tgk masa awal2 bercinta dulu, pastu langsung dah xde time nak tgk wayang bila aku dah dpt kerja baru dan off day dah xsama ngan en.kekasih hati.

so sekian lama, en.kekasih hati nak sgt tgk citer Rock oo tu..pergi subang parede then aku request nak tgk mid night (ngade kan? sebab aku mmg xpernah tgk mid night...hehehe) tapi last2 citer rock oo tu xde.

alang2 dah keluar aku ajak je tgk citer ape ade..dan yang menarik perhatian adalah jack the gian slayer. Esoknye baru tgk rock oo..(kebetulan memang ambek AL sebab ada urusan lain) sebab ade org xpuas hati selagi xtgk..kalo ikut aku memang xnak pun tgk citer tu.

so rumusan yang boleh aku buat untuk kedua2 filem tu adalah...

Jack The Giant Slayer
  • Ceritanya tak banyak beza dengan cerita asal kisah donggeng yg semua org tau tu.
  • Tak banyak aksi mendebarkan atau yang mengejutkan- menjadikan ceritanya senang untuk dijangka
  • Watak jahat mukanya xberapa jahat - mungkin fokusnya pada kanak2 kot
  • dari segi grafik cantik dan real dan pemandangan cantik - lagi cantik dan real bila tgk 3D
  • untuk keseluruhan cerita ni ringan dan OK lah...

 boleh le bergambar sebab dah malam xde org..cer ade org, malu le juga

*motipp nak bergambar terangkat kaki bagai*

 Rock Ooo
  • Bukan cerita yang aku minat.
  • jalan cerita berkisarkan kehidupan sebenar
  • nama,watak, dialog dan tempat dalam cerita tu mampu mengembalikan seseorang yang pernah lalui zaman tu untuk mengimbau kenangan *en.kekasih hati le tuuu, sebab dia je yang mengekek katawa sbb teringat zaman tu*
  • garapan cerita yang agak kemas
  • dan yang paling pentingtetap xmembosankan walaupun xminat.






No comments: