Blogger Layouts

jom klik2...!!

Wednesday, August 1, 2012

majlis penyerahan bubur lambuk

salam 12 ramadhan

semalam syarikat aku keje ni sumbangkan bubur lambuk dekat majid negeri Shah Alam tu..
so sebagai seorang pekerja yang berdedikasi lagi berwibawa(jangan muntah kang batal pose) aku pun bertugas lah. Walaupun dalam keterpaksaan aku tetap lakukan dengan seikhlas mungkin, terpaksa sebab aku dah ada plan nak berbuka luar tapi ape kan daya bila saya yang menurut perintah jadi kena lah buat juga.
ini merupakan bubur lambuk yang siap dimasak dan dimasukkan ke dalam bekas. sebanyak 1200 bungkus bubur lambuk dan kurma diagihkan kepada orang ramai sekitar masjid selepas solat asar.

pertugas sukarela sedang mengagihkan kurma, supaya adil dan semua dapat


ini merupakan antara yang datang awal.memang diorang semangat dan sabar tunggu. Ini merupakan pengalaman pertama aku join pekara2 amal mcm ni. baik memberi mahupun menerima. aku ni kan xsuka tempat ramai2 jadi mmg xpernah terlintas kat kepala nak beratus panjang2 semata2 nak ambek bubuk lambuk.

dulu2 zaman kecik2 suka juga ajak mak aku pergi beratur abek, tapi mak aku cakap xpayah lah sebab kata mak aku bagi lah pada yang memerlukan. so if anak2 nak makan bubur lambuk mak aku akan buatkan sendiri. Tapi kat kampung aku panggil kanji.aduh teringat kanji daging mak aku yang ossemmm.





dan akhir sekali harus lah ade gambar tuan blog yang nampak agak bulat sejak join company baru ni.nak diet..nak diet..nak diet..


sekian
ByE::

No comments: