Blogger Layouts

jom klik2...!!

Thursday, October 25, 2012

poslaju yang slow


assalamualaikum all...

*tarik nafas...hembus...puffff...*



Tadi aku memang mengamuk giler dengan pos laju ni. Pos malaysia ni memang mcm tu ke attitude diorang, kerja ikut suka dan ikut mood. Langsung tak fikir orang lain.

ceritanya bermula begini,,aku ade pos baju raya untuk my mom kat kampung. Memandangkan aku tau raya dah dekat maka aku pun tanya lah masa nak pos tu...

aku   > 'adik ni if akak pos khamis boleh sampai x?'

pos boi    >  eh...sampai sangat lah akak...

aku     >  betul nih?

pos boi  >  betul akak, dijamin!!

So bila dia dah jamin bagai aku pun pos lah barang tu dengan tiada rasa curiga...so hari ni aku pun call my mom cakap jangan pergi mana2 sebab aku ada kirim something...

Mak aku tunggu punya tunggu sampai pukul 2 petang, so dia gtau aku dan aku pun check tracking and happy sebab memang dah keluar dan akan delivery hari ni...but sampai pukul 5pm still xde tanda2 yang bungkusan tu akan tiba.

Aku pun call custemer service pos malaysia,then dia ckp dari sistem dia belom ada record posman tu balik so aku pun minta pos alor star punya number untuk memudahkan aku berurusan. bila call pos alor star semak punya semak dia kata  posman belum balik dan dia minta aku call lagi 5 minit. Lepas aku call 5 minit dia boleh cakap maaf la cik posman kita dah balik la,bungkusan tu akan dihantar lepas cuti nanti. Masa ni aku dah panas muka, pertama sebab bila semak reason dekat sistem dia ckp bungkusan tak dapat dihantar sebab org tak ade dirumah...atok dia!! my mom tunggu dari pagi kat rumah tu ape??boleh plak ckp tak de org dekat rumah. ke-2 sebab yang angkat call tu menjawap yang amat menyakitkan hati...siap cakap 'biasalah cik bukan hantar rumah cik sorang'  aku if tak marah pun jadi marah.

So aku ape lagi, dah marah giler...aku cakap "say tak kira,apa nak jadi saya nak mak saya dapat bungkusan tu"  so dengar lah dia bincang dengan penyelia dia. dan akhirnya keputasan dibuat.

'if cik nak hari ni juga boleh,tapi kena datang ambek sendiri lah' so bila dah ade  solution tu aku dah kembali reda. Walaupun sedikit terkilan dengan mutu perkhidmatan POS MALAYSIA aku terima lah juga. maka mak aku ni pergi lah ambek sendiri kat pejabat pos tu walaupun masa tu dah pukul 6.30pm sedangkan pos malaysia tutup pukul 6pm.Sebab aku minta diorang tunggu dan serahkan pada mak aku.

Nampak macam sedikit rude kan aku ni,but aku terpaksa....dah la tak dapat nak balik kampung jadi itu je yang mampu aku bagi mak aku tau2 tak dapat atas kelalaian orang lain..mau tak hangin aku. If kali pertama tak pe, tapi ni dah masuk kali ke 2 jadi minta maaflah POS MALAYSIA lepas ni aku kena cari alternatif lain menngantikan perkhidmatan anda yang tidak efficient tu.

The moral of story, biar bayar lebih janji puas hati. jadi, pesanan ikhlas untuk pos malaysia if nak maju tolong lah ubah attitude segelintir pekerja korang tu. Pastu gambar burung kat logo korang tu sila tukar ke gambar ini ----------------------------------------
                                                                           |
                                                                           |
                                                                           |
                                                                           |
                                                                          V

ByE all............

No comments: