Blogger Layouts

jom klik2...!!

Monday, July 23, 2012

hari ke-3 berpuasa diperantauan

salam...

pejam celik dan 3 hari kite berpuasa.(kalo pejam tak celik2 tu xtau lah ye)
semalam kan cuti jadi ambek peluang pergi bazar ramadhan dekat subang sek18 tu, not bad lah macam tahun lepas juga juadah dia.cuma tahun ni pendek sikit mungkin belum habis yg datang berniaga.

setahun yang lepas banyak memori pahit manis aku berlaku dekat sini...tu pun rasa macam sekejap je, eh dah setahun eh? so tahun ni macam pergi mengimbau kenangan dan mengenang kembali (harus ke nak kenang).haiippp!!! ni bukan n3 kenang kisah silam ok..

kembali fokus pada niat asal nak bercerita tentang juadah berbuka semalam. aku
ni jenis yang tak pandai nak membeli bila ada banyak macam kat bazar tu, tak kira lah bazar ramadhan ke pasar malam ke expo ke...sebab aku tertiba nampak semua tak sedap. jahatkan aku
so kat bazar ramadhan subang ni aku paling suka kentang yang ade isi ni...

kentang yang dibelah dan dibumbat dgn daging atau cendawan dan cheese


Lepas round2 subang teringin plak nak pergi bazar ramadhan shah alam...kat situ mak datuk ramai nye umat.
dan macam biasa walau pun berderet2 jual makanan aku hanya jalan tengok. tapi ade satu makanan yang menarik perhatian aku ialah pau..tapi bukan pau sebab takde inti..tah la nama ape sebab aku tak beli jadi aku tak tau..sempat ambek gambar je..


rupe dia macampau yang besar tapi dia dipotong kepada potongan kecik

so, akhirnya bila balik rumah baru perasan yang aku hanya beli kentang berisi tadi je kat subang tu. ini semua angkara gerai yang menjual makanan kegemaran aku merangkap makanan wajib masa bulan puasa penuh dan berbaris panjang. apa lagi kalu bukan murtabak, tak dapat murtabak macam tak lengkap tau berbuka..hehehe

last2 berbuka dengan kurma mahal (12BIJI RM20) sebiji dan air rebina satu mug dan kentang tu. dan sahur tadi baru lah gigih cari nasi. nak masak malas jadi makan ala kadar dengan nasi najwa latif (kosong) ayam goreng dan cili potong dengan kicap. (resepi anak dara yang rajin)

~so untuk berbuka hari ke-3 ni aku berbuka dekat masjid negeri Shah Alam sebab ade program bersama sultan selangor~

1 comment:

Awie Omar said...

Salam Ramadhan. Baru follow sini, dari

awieomar.blogspot

p/s: nak tak join game top "BLOGGER" musim 3 ?

segala yang berkaitan pasal game ni boleh tinjau kat blog saya :)